SPAR – meget mere end et hollandsk grantræ!

Jeg har altid været vild med duften af gran! I går var jeg derfor i selskab med to herlige fyre. Købmand Martin fra SPAR i Nr. Bjert ved Kolding og Købmand Morten fra SPAR i Vissenbjerg på Fyn, begge en del af SPAR kæden under Dagrofa.

Kun pga. af duften? Nej, også fordi vi har startet et samarbejde, hvor jeg med den ene hånd, hjælper dem til optimering af deres indkøb på ex. elregningen og lokumspapiret – og med den anden skærer kagen til en skarp vinklet markedsføring, der får dig som kunde til både at smile, grine, glædes og sige “Ahhh, det er sgu’ da fedt mand!”

Det ekstra gear! Det der gør det her samarbejde super spændende er, at de to herrer virkelig er med på at flytte grænser og skabe en markedsføring, der måske ikke er set før i branchen for købmænd.

De har givet mig frie tøjler til at sætte baren højt og ikke bare tænke ud af boksen. De vil virkelige blæses omkuld med idéer og tiltag, der får folk til at stoppe op på gaden – eller i bilen, når man passerer supermarkedet – og bare lige må kigge en ekstra gang. For hvad fisan er det lige, der står på reklameskiltet, på trøjen, på banneret, i gulvet eller et andet sted, der vækker opsigt!

Meningen med “galskaben” skal være den, at vi vil have folk og kunden til at tænke lidt mere over reklamen og budskabet, som vi kommer med. Vi vil have dig til at grine samtidig med, at du tager vores “statement” til dig. Lader dig inspirere og motivere, måske til at ændre på en vis form for adfærd, du gøres bevidst om omkring dit indkøb eller valg af pris kontra kvalitet, bæredygtighed, økologi eller noget, som rykker lidt ved samfundstendenserne! Der er mange måder at markedsføre sig på som købmand – og den nemmeste er vel den, at sprøjte tilbud ud til højre og venstre.

Vi er dog enige om, at den trend skal vi ændre på. Jeg glæder mig derfor til at smøge ærmerne op, spise en Nutellamad og komme i gang med de virkelig skæve og vilde idéer 😀

God weekend fra din kommende MAKKER